Friday, November 27, 2009

残废

如果有一天,你被宣布变成OKU,你会怎样想?
你会放弃你的人生?还是积极面对?
如果是我,我肯定接受不了。。。。
因为我的心脏不够强~

I saw a patient discharged ...
mmmm.....actually he was a normal human being before he involved in an accident.He became paralyse after the incident...but his mind is strong enough....he undergone a surgery,he carry on his physio therapy regularly.......miracle happened after that...!!! He only diagnosed as "paraplegia"...that's means the lower part of his body cnt move...I don't know how he face this problem by himself....but the only thing I know that- he is very cheerful~

有些人常说:上天真么对我那么不公平?为什么我拥有的比别人少?。。。。。。。。
这些人只会埋怨别人,自己却不会检讨自己。
最后,这些人就会一事无成。。。

有些人,却懂得如何去珍惜眼前所有的一切。。。
他们从不埋怨,
也从不比较自己拥有的是多,还是少。
他们容易满足,当然也活得比较开心。。。
他们会检讨自己的不足,
也会改进自己的不足。。。
最后他们拥有的,很多~

不要当个残废~
不能怨天犹人,
今日因造就明日果。。。
u need to put ur effort on when u wanna achieve somethings...
dun b a mindless person.......

No comments:

Post a Comment